Keresés  
Álláskeresőknek
Munkaadóknak
Sajtónak
Elérhetőségek
Eseménynaptár
Pályázatok
Közfoglalkoztatás
Közérdekű munka
Statisztika
Programok
Tájékoztatás
Kiadványok
Nyomtatványok
Archívum
Szervezetünk
Akkreditáció
Szociális információk
GYIK
Statisztika
Sajtónak
Programok
ÁROP 1.A.4
EKOP 1.A.2
EKOP 2.A.2
TÁMOP 1.1.1
TÁMOP 1.1.2
TÁMOP 1.1.4
TÁMOP 1.2.1
TÁMOP 1.3.1
TÁMOP 1.4.1-07/1
TÁMOP 2.1.1
TÁMOP 2.2.2
TÁMOP 2.5.2
TÁMOP 5.4.2
TIOP 3.2.1
Új Pálya Program
Külföldi projektek
HEFOP
Nyomtatványok
Tájékoztatás autósiskoláknak
Munkaügyi Kutatások Portál
Munkahelyi alkohol- és drogmegelőzés
GYIK - Tudástár
EKOP-2.A.2-2012-2012-0020 „Portál konszolidáció a Nemzeti Munkaügyi Hivatalban”Nyomtatás

Operatív Program: Elektronikus Közigazgatás Operatív Program
A projekt költségvetése: 295 027 500 Ft
Támogató szervezet: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Közreműködő szervezet: MAG Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.
Kedvezményezett: Nemzeti Munkaügyi Hivatal
Megvalósítási időszak: 2013. március 1. – 2014. szeptember 30.

 

            

   

  

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal az EKOP 2.A.2 „Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatásokhoz való hozzáférést támogató fejlesztésekre” című felhívásra nyújtotta be a pályázatát. A támogatásban részesített EKOP-2.A.2-2012-2012-0020 kódszámú, „Portál konszolidáció a Nemzeti Munkaügyi Hivatalban” című projektben történő fejlesztéseivel a Hivatal a megnövekedett feladatait is kiszolgáló egységes portál bevezetését lehetővé tévő fejlesztést kíván megvalósítani.

Hatékonyabb ügyintézés, integrált szolgáltatásnyújtás, egyszerűbb kezelőfelület – mind olyan irányelvek, amelyeket figyelembe vesznek a megújult weboldal kialakításakor. Az új platformon a Hivatal jelenlegi portáljai olcsóbban, egyszerűbben és biztonságosabban működhetnek, továbbá az egységes arculat és működési mechanizmus nagyban segíti a látogatók tájékozódását és információhoz jutását.

 

A projekt főbb céljai

 

Az egységes hivatali portál bevezetésével a Hivatal ügyfelei

  • a meglévő elektronikus hivatali szolgáltatások egyszerűbb, egységes elérhetőségét,
  • az integrált szolgáltatásnyújtás révén új, a portálrendszerek összevonásával elérhető „szinergikus szolgáltatások” igénybevételének lehetőségét,
  • és a web-es önkiszolgálás növelésével kialakuló hatékonyabb ügyintézési arculat miatt növekvő elégedettséget kapnak.
  •  

    A független portálok egységes portálrendszerbe szervezésével a Hivatal

  • egyszerűbb üzemeltethetőséget,
  • nagyobb működési biztonságot,
  • új szolgáltatási modell bevezetésének lehetőségét,
  • és alacsonyabb üzemeltetési költségszintet érhet el.
  •  

    A projekt végrehajtásával megvalósíthatóvá válik a single sign on (SSO) - egyszeri bejelentkezési módszer - kialakítása, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy egy adott rendszerbe való belépéskor csak egyszer azonosítsa magát és ezután minden szolgáltatást további azonosítás-kérés nélkül használhasson. A SSO segítségével könnyen elérhetővé tehetők a Ket-ben meghatározott funkciók, egyszerűsíthetők és egységesíthetők az egyes – már meglévő, illetve kialakításra váró – alkalmazások, mindezzel követve a Magyary Program egységes közigazgatást célzó törekvéseit. Az SSO kialakításával és az új portálmotor bevezetésével a Hivatal elősegíti az állás- és képzéskereséssel, állásbejelentéssel, pályaorientációval kapcsolatos szolgáltatások minőségének és hatékonyságának növelését, amely részét képezi az Európai Tanács 2011 júliusában, valamint az Európai Bizottság 2012 májusában megfogalmazott ország specifikus ajánlásainak, és a Széll Kálmán Terv 2.0-ban meghatározott feladatoknak.

    Az Európai Unió Éves Növekedési Jelentése prioritásként említi közigazgatás hatékonyságának, szolgáltatási színvonalának emelését, az elektronikus ügyintézés lehetővé tételét a közigazgatási szerveknél. A hivatali ügyintézés elektronikus megoldásokkal történő támogatását, az ügyintézés távoli és elektronikus elérését a Széll Kálmán Terv 2.0, a Nemzeti Reform Program és a Magyary Program is kiemelt feladatként jelölte meg.

     

    Vonatkozó főbb jogszabályok

  • 2004. évi CXL. Törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról
  • 85/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól
  •  

    A projekt 2014. szeptember 30-án lezárult.