Átadták az első PHARE-mintakirendeltséget Komlón
Szakértők véleménye szerint az Európai Unió követelményei szerint kialakított új foglalkoztatási osztály a fejlett világ bármelyik államában megállná a helyét.

Az avatóünnepségen részt vett Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter, valamint Pirisi Károly, a Foglalkoztatási Hivatal főigazgatója is.  Mindketten hangsúlyozták, a foglalkoztatási szolgálat célkitűzése, hogy növekedjen a kirendeltségek szerepe a munkaerő-piaci forgalomban. Szeretnék elérni, hogy az érvényes rendelkezések szerint minél több cég jelentse be az üres állásokat a kirendeltségeken. A szolgálat felkészült arra, hogy a vállalati igényeket a foglalkoztatáspolitika aktív eszközeivel kielégítse.

 

2005. április 27. 

"Egyénre szabott szolgáltatásokkal vár mindenkit az Állami Foglalkoztatási Szolgálat"
Egyénre szabott szolgáltatásokkal vár mindenkit az Állami Foglalkoztatási Szolgálat – mondta Csizmár Gábor szakminiszter a megújult bajai foglalkoztatási osztály átadásán.

A Bács-Kiskun megyei Foglalkoztatási Főosztály bajai kirendeltségét Phare-támogatással  újították fel. Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter úgy vélte, hogy  ezentúl Baján is olyan színvonalú szolgáltatással várja a munkaügyi szervezet ügyfeleit, mint az unió számos más országában. A magyar és a külföldi állások közül lehet válogatni, egyénre szabott szolgáltatással várunk mindenkit – mondta a szakminiszter. A cél az, hogy az üres munkahelyek felkutatásában, a munkáltatókkal való kapcsolattartásban az eddiginél még hatékonyabb partneri viszony alakuljon ki – tette hozzá Csizmár Gábor. Fontos, hogy a munkáltatók is érezzék: az Állami Foglalkoztatási Szolgálat segíti őket a megfelelő munkaerő felkutatásában, egyúttal pedig hozzájárul a szüksége munkaerő képzéséhez is. 

 

A miniszter a továbbiakban kiemelte, hogy a nyár a nagy változások időszaka lesz. A munkaüggyel kapcsolatos összes törvényt módosítják majd, s ez nagy munkát jelent.  Eredményeként azonban csökken a feketefoglalkoztatás, illetve a munkavállalók kiszolgáltatottsága.

 

Csizmár Gábor elmondta még, hogy egyre közelebb kerül az Állami Foglalkoztatási Szolgálat az emberekhez, hiszen az ország 173 kirendeltsége közül az idén további hatvan átalakítása, fejlesztése kezdődik el, illetve fejeződik be. Emellett kihelyezett ügyfélszolgálattal, internetes és wap-os elérhetőséggel is bővül a munkaügyi szolgáltatás rendszere.

 

Dr. Feleky Pál, a Bács-Kiskun Megyei Foglalkoztatási Főosztály igazgatója pedig azt hangsúlyozta, hogy az ügyfelek ma már elvárják a szervezettől az egyre magasabb szintű szolgáltatásokat. „Az új kirendeltségi modell – ahogyan a szakzsargonban hívják -, szemléletváltást is jelent: a szolgáltatások magasabb szintre emelését.” – mondta az igazgató. Felhívta a figyelmet arra, hogy a megnyitó ünnepség keretében a látogatók csak a megújult kirendeltséget látják: az új öninformációs teret, az önálló számítógépes álláskeresést szolgáló kioszkokat, a barátságos hangulatot és az új színeket. Pedig a valóságban egy már működő – mert az egyes elemeket folyamatosan vezették be -, szolgáltatásorientált, az ügyfelek igényeire épülő renddel találkoznak az érintettek.

 

 2005. június 17.

 

Képek az avatóünnepségről:

 

 

 

Új irodai környezetben várják az ügyfeleket a Békés Megyei Foglalkoztatási Főosztály Orosházi Kirendeltségén is
„Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja” elnevezésű Phare- projekt keretében olyan beruházási-fejlesztési program valósult meg, amelynek segítségével lehetővé válik, hogy a munkát keresők saját maguk szerezzék meg az elhelyezkedésükhöz szükséges információt.

 

Újdonság az országban az elsőként elhelyezett utcáról elérhető külső kioszk, amely a bankautomatákhoz hasonlóan éjjel-nappal segíti az ügyfelek tájékozódást. Internetes hozzáféréssel, naprakész információkkal várja az ügyfeleket.

 

 

Az avatóünnepségen, amelyen részt vett Csizmár Gábor foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter is,  elhangzott , hogy  a 2002. októberében kezdődő projekt több elemből állt össze, amelyek együttesen eredményezték a most látható új szolgáltatási modell szerint működő orosházi kirendeltséget. A projekt során kialakították a munkaerő-piaci információs rendszert, és az új irodai környezetet, megtörtént a munkatársak képzése, kiépült az új számítógépes hálózat és a kirendeltségi munka a minőségfejlesztés követelményeinek megfelelően történik. Az Orosházi Kirendeltség átalakításakor a legfontosabb cél az volt, hogy az ügyfelek gyorsan és könnyedén hozzájuthassanak az Őket érdeklő információkhoz.

 

 

A HEFOP 1. 2. központi program keretében Békés megyében a közeljövőben 3 újabb kirendeltséget alakítanak át.

 

2005. május 20.