Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja elnevezésű PHARE-projekt a huszonegy kiválasztott foglalkoztatási osztály működésének teljes körű átvilágítását és a szolgáltatási feladatok korszerűsítését tűzte ki célul.

 

 Az új szolgáltatási modell középpontjába az „önkiszolgálás” került. Ez azt jelenti, hogy a foglalkoztatási főosztályban az internetes hozzáférés és az információkkal bőven ellátott portálok segítségével az álláskeresők saját maguk böngészhetnek az ajánlatok között. A szolgáltatás hatékonyságának növeléséhez szükség volt a vállalati kapcsolattartás korszerűsítésére, a munkatársak továbbképzésére, új minőségbiztosítási rendszerek és korszerű információs technológiák bevezetésére. A kirendeltségi épületeket felújítottuk, tágas, az „önkiszolgáláshoz” szükséges tereket alakítottunk ki. A kirendeltségeken az új funkcióknak megfelelően a teljes irodai környezet átalakult.

 

A foglalkoztatási osztályok felmérését követően alakult ki az a belső építészeti berendezési koncepció, amelynek alapján a kirendeltségeken megkezdődhetett az irodai környezet egységes, az új funkcióhoz igazodó megtervezése.

 

Felismerve az átalakítás jelentőségét, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium az információs terek kialakításához a PHARE-projektben vállalt társfinanszírozáson felül 450 millió forint beruházási támogatást biztosított.

 

Az információs tér

 

A kirendeltségek átalakításakor a legfontosabb cél az volt, hogy az ügyfelek gyorsan és könnyen hozzájuthassanak az őket érdeklő információkhoz. Az új irodai környezet elemei:

 

• Információs tér

• Kioszkok

• Információs állvány

• Információs rendszer (információs táblák)

• Információs pult

• Munkaállomások

• Tárgyalók

 

A kioszkok

 

A kirendeltségek működésében és az ügyfelek álláskereső szokásaiban alapvető változásokat

generálnak az információs térben elhelyezett ülő és álló kioszkok. Ezeken az eszközökön

keresztül az Internet és a legmodernebb információs technológiai fejlesztések lehetőségeit kihasználva az ügyfelek önállóan tájékozódhatnak az új álláslehetőségekről, a képzési

programokról,  elhelyezhetik önéletrajzukat az álláskeresők adatbankjában és tájékozódhatnak a munkavállalással kapcsolatos jogszabályokról, általános tudnivalókról. Az álló kioszkok rövidebb tartózkodásra, gyors információszerzésre alkalmasak, az ülő kioszkok az elmélyültebb munkát, keresést teszik kényelmessé.

 

Az információs állvány

 

A kiadványok, leporellók, szóróanyagok és tájékoztató füzetek az új állás- és képzési lehetőségekről, az ügyfelek általános érdeklődésére számot tartó információkról adnak tájékoztatást.

 

Az információs rendszer

 

A PHARE-projektben támogatott kirendeltségeken az információs térhez kapcsolódóan

olyan komplex információs rendszert helyeztünk el, amely tartalmával és esztétikai megjelenésével azt érzékelteti, hogy a szolgáltatás középpontjában az ügyfél áll. Az információs táblákon a különböző funkciókat különböző színek jelenítik meg. A feliratok a

könnyebb tájékozódást segítik, a megújult környezet jobb hangulatot teremt.

 

Az információs pult

 

Az ügyfelek az információs térben az információs pultnál dolgozó kirendeltségi munkatárssal találkoznak először, aki tájékoztatást ad számukra az új eszközök használatáról, és segíti eligazodásukat a kirendeltségen. A gyereksarok, a személyes beszélgetésekre is lehetőséget kínáló tárgyaló szobák, a munkatársak számítógépeinek nyílt térben történő elhelyezése szintén az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások színvonalának emelését, a hatékony

kommunikáció elősegítését szolgálják

 

 

Képek a modern kirendeltségekről

 

 

 

Információs tér

 

 

 

Kioszk

 

 

 

Információs állvány

 

 

 

Információs rendszer

 

 

 

Információs pult

 

 

Gyereksarok