Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről és kapcsolattartásról
a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat ügyfelei részére
Elektronikus ügyintézés
Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat ügyfelei részére
Elektronikus (digitális térben) történő ügyintézéshez való jog
Magyarországon az ügyfelet (felhasználót) megilleti a jog, hogy a digitális szolgáltatást biztosító szervezet (elektronikus ügyintézést biztosító szerv) előtt ügyét a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (Dáptv.)[1] meghatározott módon elektronikusan intézze.
Digitális szolgáltatás nyújtására köteles szerv
Az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró Nemzetgazdasági Minisztérium, a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok és a járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási feladatokat ellátó szervezeti egységei (a foglalkoztatási főosztályok és a foglalkoztatási osztályok) digitális szolgáltatást biztosító szervezet(ek).
Digitális szolgáltatás
A digitális szolgáltatás a digitális szolgáltatást biztosító szervezet (állami foglalkoztatási szerv) feladat- és hatáskörébe tartozó ügy[2] intézését biztosító szolgáltatás.
Elektronikus ügyintézés módja
Az ügyfelek (felhasználók) az állami foglalkoztatási szervnél intézhető ügyeket, az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket elsősorban az állami foglalkoztatási szerv által közzétett[3] tájékoztatásban foglaltaknak megfelelő elektronikus úton vagy az egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (SZÜF)[4] keresztül teljesíthetik.
Az állami foglalkoztatási szerv az általános célú elektronikus kéreleműrlap (e-Papír) szolgáltatás mellett saját fejlesztésű elektronikus ügyintézést támogató alkalmazásaival támogatja az elektronikus ügyintézést: Elektronikus ügyintézés (kereső tevékenység bejelentése) alkalmazás, Virtuális Munkaerőpiac Portál (VMP), Támogatási Eljárások Alkalmazás (TEA), Csoportos létszámleépítések bejelentése honlap (ESTAT) és elektronikus űrlappal (GINOP_PLUSZ-3.2.1).
Elektronikus ügyintézés - kötelezettség, lehetőség
A hatályos jogszabályok szerint az állami foglalkoztatási szerv ügyfelei elektronikus ügyintézésre kötelezettek vagy azt önként vállalhatják.
Elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfél
Az állami foglalkoztatási szervnél intézhető ügyek (digitális szolgáltatások) tekintetében a Dáptv. 19. §[5]-ában meghatározott felhasználó (ügyfél) elektronikus ügyintézésre köteles.
Ügyfélként eljárva elektronikus ügyintézésre köteles: a gazdálkodó szervezet, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.)[6] 3. §-a szerinti szervezet, ügyész, jegyző, Dáptv. 19. § (1) bekezdés ab)-ad) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint az ügyfél jogi képviselője.
Gazdálkodó szervezet: a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényben (Pp.)[7] meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy e törvény alkalmazásában nem minősül gazdálkodó szervezetnek az adószámmal nem rendelkező egyesület, alapítvány, gazdálkodó szervezetnek minősül az adószámmal rendelkező alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy. A Pp. szerint gazdálkodó szervezet: a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó, emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam, a helyi önkormányzat, a költségvetési szerv, jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy, a felsőoktatási intézmény, az egyesület, a köztestület, valamint az alapítvány.
A Dáptv. 8. § 24. pont a) és b) alpont szerint gazdálkodó szervezetnek minősül az adószámmal rendelkező egyesület, alapítvány, egyházi jogi személy.
Nem minősül gazdálkodó szervezetnek az adószámmal nem rendelkező egyesület és alapítvány.
FIGYELEM! A lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI. törvény szerint egyházi jogi személy a bevett egyház, a bejegyzett egyház és a nyilvántartásba vett egyház, továbbá azok belső egyházi jogi személye. A Dáptv. szerint 2024. július 1. napjától az adószámmal rendelkező egyházi jogi személy elektronikus ügyintézésre köteles.
Elektronikus ügyintézésre nem köteles ügyfél (felhasználó)
A Dáptv. 19. §-ában meghatározott felhasználókon túl más felhasználó (ügyfél) elektronikus ügyintézésre nem köteles, azt önként vállalhatja.
Elektronikus ügyintézésre a meghatározott eseteken túl az ügyfél vagy annak képviselője kizárólag törvényben meghatározott esetekben és csak akkor köteles, ha az adott ügyintézési cselekmény tekintetében az értelmezhető. Természetes személy csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre.
Állami foglalkoztatási szerv - elektronikus ügyintézést (digitális szolgáltatást) biztosító szerv
Az állami foglalkoztatási szerv az elektronikus ügyintézést - saját fejlesztésű alkalmazásain túl -, az általános célú elektronikus kéreleműrlap (ePapír) szolgáltatás igénybevételével biztosítja.
A szolgáltatás a https://epapir.gov.hu/ weboldalon érhető el.
Az ePapír szolgáltatást igénybe vevő elektronikus ügyintézésre kötelezett, valamint az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, de azt önkéntesen vállaló ügyfél az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP mobilalkalmazás eAzonosítást követően, a szolgáltatásba belépve a dokumentumok beküldéséhez az alábbi adatokat adja meg, hogy az illetékes állami foglalkoztatási szerv saját hivatali tárhelyére érkezzen a küldeménye.
A gazdálkodó szervezet, az ePapír szolgáltatáson belül a Cégkapuból történő küldést jelölje be és adja meg a nem természetes személy nevét és törzsszámát/adószám első nyolc karakterét is.
Témacsoport: Kormányhivatali ügyek
Ügytípus: Foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatás, egyéb állami foglalkoztatási feladatok
Címzett: [ügyben illetékes fővárosi/vármegyei kormányhivatal foglalkoztatási főosztály vagy fővárosi kerületi/járási hivatal foglalkoztatási osztály]
Hivatkozási szám (hivatali): [például: ügy iktatószáma]
Levél tárgya: [adott ügyre utalás]
Felhasználó dokumentumhoz rendelése (FEDOR) szolgáltatás [8]
FIGYELEM! Az ePapír szolgáltatásba integrált azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. október 31. napjával megszűnik.
2025. november 1. napjától az ePapír szolgáltatásba integráltan egy új szolgáltatás érhető el: a felhasználó dokumentumhoz rendelése szolgáltatás (FEDOR) elnevezéssel.
A FEDOR szolgáltatással hiteles elektronikus dokumentum hozható létre, de az nem minősül teljes bizonyító erejű magánokiratnak.
A FEDOR szolgáltatás során a szolgáltató által kiállított igazolás a dokumentumot benyújtó személy 4T adatát igazolja.
A FEDOR szolgáltatással kiállított igazolás képviseleti jogot nem igazol.
FIGYELEM! 2025. november 1. napjától az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfél részéről indított ÚJ ÜGY esetében az állami foglalkoztatási szerv a minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott dokumentumot fogadja el (kivételes esetben elektronikus magánokirat), amely az ePapír szolgáltatásba vagy elektronikus űrlapba (GINOP_PLUSZ-3.2.1) csatolt mellékletként nyújtható be.
Az állami foglalkoztatási szerv az elektronikus aláírás és az okirat hitelességét a Kormányzati Elektronikus Aláírás-ellenőrzési Szolgáltatással (KEAESZ https://mo.hu/keaesz) ellenőrzi.
A Magyarországon nyilvántartásba vett bizalmi szolgáltatókról és bizalmi szolgáltatásokról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nyilvántartást vezet: https://esign.nmhh.hu/bszny/szolgParams/init.do?tipus=mi.
FIGYELEM! Gazdálkodó szervezet részéről a Dáptv. szerinti eAláírás szolgáltatással ellátott okiratot az állami foglalkoztatási szerv nem fogadja el. A Dáptv. szerinti eAláírás szolgáltatást természetes személy magánokirat aláírására és időbélyegzésére használhatja fel.
FIGYELEM! A Cégkapu ügykezelő nem jogosult képviseletre, ezért az ePapír vagy az elektronikus űrlapon (GINOP_PLUSZ-3.2.1.) benyújtott iratot a benyújtás előtt a képviseletre jogosult személynek megfelelő- minősített - elektronikus aláírással hitelesíteni szükséges, ezt követően csatolható be mellékletként és küldhető be.
FIGYELEM Az ePapír szolgáltatást használó elektronikus ügyintézésre nem kötelezett ügyfél (álláskereső, szolgáltatást kérő) FEDOR szolgáltatással szintén nem hitelesítheti az iratokat, azt vagy a Dáptv. szerinti eAláírás szolgáltatással, vagy az eSZIG eSzemélyi szolgáltatással vagy bizalmi szolgáltatótól beszerezhető tanúsítvánnyal hitelesítheti.
FIGYELEM! Az álláskeresőknek szóló részletes tájékoztató az AVDH kivezetéséről és a FEDOR szolgáltatás bevezetéséről itt érhető el:
Másolatkészítés
Papír alapú iratról készült másolat benyújtásakor a másolatkészítésre vonatkozó szabályok (Ákr. 65. § (2) bekezdés, 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 66-74. §) szerint szükséges eljárni.
Természetes személy ügyfél az iratot másolatban is benyújthatja, ha nyilatkozik arról, hogy az az eredetivel mindenben megegyezik.
Elektronikus ügyintézésre kötelezett nem természetes személy ügyfél a másolatkészítés a 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 66-74. § szerint köteles eljárni.
Elektronikus kapcsolattartás
Elektronikus a kapcsolattartás, ha az ügyfél a nyilatkozatát vagy a digitális szolgáltatást biztosító szervezet (elektronikus ügyintézést biztosító szerv) a nyilatkozatát vagy döntését elektronikus úton teszi meg. Az állami foglalkoztatási szerv az elektronikus ügyintézésre kötelezett, valamint elektronikus ügyintézést önként vállaló ügyféllel - az ügyfél ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) tett rendelkezés figyelembevételével-, elsősorban az ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatási címen tartja a kapcsolatot.
Természetes személy ügyfél
A felhasználó (ügyfél) hivatalos elérhetősége lehet a digitális állampolgár felhasználói profilhoz tartozó tárhely, vagy az ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatási cím.
A természetes személy felhasználó (ügyfél) hivatalos elérhetősége az általa a rendelkezési nyilvántartásba bejelentett hivatalos elérhetőség vagy a digitális állampolgár felhasználói profiljához tartozó tárhely.
A személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szereplő természetes személy felhasználó az eAzonosítás, valamint az emelt szintű kétfaktoros azonosítást biztosító ügyfélkapu szolgáltatást igénybe véve díjmentesen jogosult tárhely használatára.
Ha a természetes személy a digitális állampolgár profilját aktiválja, akkor a felhasználói profiljához tartozó tárhely lesz a hivatalos elérhetősége. Ebben az esetben az elektronikus kapcsolattartás során a felhasználóval (ügyféllel) a felhasználói profilhoz tartozó tárhelyen keresztül tarthat kapcsolatot az állami foglalkoztatási szerv.
Ha a felhasználó (ügyfél) álláskeresőként való nyilvántartásba vételi eljárása során az elektronikus kapcsolattartást vállalja, akkor az Elektronikus ügyintézés (kereső tevékenység bejelentése) alkalmazás használatakor az elektronikus levelezési címe a hivatalos elérhetősége.
További esetben az elektronikus levelezési címet, rövid szöveges üzenet fogadására alkalmas telefonszámot vagy más, elektronikus úton való kapcsolattartásra alkalmas elérhetőséget az állami foglalkoztatási szerv a felhasználó (ügyfél) tájékoztatása céljából használja fel.
Gazdálkodó szervezet
Gazdálkodó szervezet hivatalos elérhetősége az ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatási cím (Cégkapu), vagy az ePosta elérhetőség, amely 2026. január 1. napjától lesz elérhető.
A gazdálkodó szervezet felhasználó (ügyfél) elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét a rendelkezési nyilvántartás[9] tartalmazza.
Együttműködő szervek
Az együttműködő szervek - ha azt törvény nem zárja ki - egymással elektronikus úton tartják a kapcsolatot.
2025. december 31. napjáig biztonságos kézbesítési szolgáltatási címnek minősül: a hivatali tárhely, a Cégkapu, a KÜNY-regisztrációhoz kapcsolódó tárhely.
Hivatali kapu - hivatali tárhely
Az együttműködő szervek, valamint a költségvetési szervnek minősülő, adószámmal nem rendelkező gazdálkodó szervezetek számára nyújtott hivatalos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló tárhely, biztonságos kézbesítési szolgáltatási cím.
A hivatali tárhellyel rendelkező szervezetek listája ezen a weboldalon érhető el:
https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=75a6a3b1-530f-4523-87df-b277beae72c4
Cégkapu
A gazdálkodó szervezetek számára biztosított hivatalos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló tárhely, biztonságos kézbesítési szolgáltatási cím.
Az egyéni ügyvéd, az európai közösségi jogász, valamint az egyéni szabadalmi ügyvivő e tevékenysége során a Kormány által biztosított tárhely szolgáltatások közül a Cégkaput használja. Ebben az esetben a gazdálkodó szervezet alatt az egyéni ügyvédet, az európai közösségi jogászt, valamint az egyéni szabadalmi ügyvivőt kell érteni, aki a regisztráció során a saját nevében jár el. A kamarai jogtanácsos, valamint a szabadalmi ügyvivőkről szóló törvény szerinti gazdálkodó szervezet saját iparjogvédelmi feladatainak és képviseletének ellátására foglalkoztatott szabadalmi ügyvivő és európai közösségi hivatásos iparjogvédelmi képviselő elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetősége e tevékenysége ellátása során az általa képviselt szervezet eltérő rendelkezése hiányában e szervezet elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetősége; a képviselő KÜNY-regisztációjához kapcsolódó tárhelye, ha az általa képviselt szervezet elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőséggel nem rendelkezik, vagy így rendelkezik.
Gazdálkodó szervezet ügyfél - törvény eltérő rendelkezése hiányában a nyilvántartásba vételét, ha a gazdálkodó szervezet működéséhez jogszabály által rendszeresített nyilvántartásba vétele nem kötelező, létrejöttét követő 8 napon belül - köteles bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségét, amely lehet biztonságos kézbesítési szolgáltatási cím, vagy a Kormány által rendeletben meghatározott egyéb típusú elektronikus elérhetőség.
Ügyfélkapu - KÜNY-regisztrációhoz kapcsolódó tárhely - KÜNY tárhely
A természetes személy ügyfél számára nyújtott hivatalos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló tárhely, biztonságos kézbesítési szolgáltatási cím. Egyéni vállalkozó hivatalos elérhetőségként a KÜNY-regisztrációhoz kapcsolódó tárhelyét jelenti be a rendelkezési nyilvántartásba.
Kapcsolattartás az ügyfél és a hatóság között
A felhasználó (ügyfél) az állami foglalkoztatási szerv általa közre tett tájékoztatásban meghatározott elérhetőségek közül választja meg az állami foglalkoztatási szervvel való elektronikus kapcsolattartás módját.
Küldemény kézbesítése
A hivatalos elérhetőségre kézbesített küldemény kézbesítettnek minősül, ha a hivatalos elérhetőséget biztosító szolgáltató a küldemény a címzett által történő átvételét igazolja vissza, ha a hivatalos elérhetőséget biztosító szolgáltató azt igazolja vissza, hogy a küldeményt a címzett kétszeri értesítése ellenére nem vette át, a második értesítés igazolásban feltüntetett időpontját követő ötödik munkanapon.
Rendelkezési nyilvántartás
Természetes személy vagy gazdálkodó szervezet ügyfél a rendelkezési nyilvántartásban jogosult megadni olyan hivatalos elérhetőséget, amely tekintetében vállalja a Dáptv. szerinti követelmények (kézbesítésre, hivatalos elérhetőségre vonatkozó szabályok) teljesítését.
A rendelkezési nyilvántartás publikus felülete a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ linkről érhető el.
Az ügyfél az ügyintézési rendelkezése keretében az alábbi tárgykörökben tehet jognyilatkozatokat: képviseletre vonatkozó jognyilatkozatok, automatizált adatváltozás-bejelentési szolgáltatás igénybevétele.
Az állami foglalkoztatási szerv előtt folyó hatósági eljárások során a képviseleti jogot igazolni szükséges az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)[10] szerint.
A képviselő képviseleti jog igazolásának ellenőrzése során az állami foglalkoztatási szerv az Ákr. és a Dáptv. szerint jár el.
Az ügyfél (felhasználó) jogosult az ügyintézési rendelkezése keretében a képviseletre vonatkozó jognyilatkozatot a rendelkezési nyilvántartásba bejelenteni. Az állami foglalkoztatási szerv köteles a rendelkezési nyilvántartásban a Fővárosi / vármegyei kormányhivatalok - Meghatalmazás kormányhivatali ügyekhez - Meghatalmazás közfoglalkoztatási, állami foglalkoztatási feladatok ügykatalógusba tett rendelkezést lekérdezni.
FIGYELEM! Az álláskeresőként való nyilvántartással, az álláskeresők ellátásával, valamint a természetes személynek nyújtott foglalkoztatást elősegítő támogatással kapcsolatos eljárás során a törvényes képviselő eljárása kizárt, az ügyfélnek személyesen kell eljárnia. A cselekvőképtelen vagy a munkaviszonnyal összefüggő ügycsoportban, cselekvőképességében részlegesen korlátozott személy az együttműködési kötelezettségét törvényes képviselője útján teljesítheti.
Elektronikus ügyintézés szünetelése
Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az ügyfél a hagyományos ügymenetnek megfelelően jogosult papír alapon benyújtani a beadványt és csatolmányt.
A Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer üzemzavaráról ezen a weboldalon lehet tájékozódni: https://magyarorszag.hu/szuf_hirek_uzemeltetes
Digitális Állampolgárság Program
FIGYELEM! Ha természetes személyként digitális állampolgárrá válna, ahhoz regisztrálni szükséges digitális állampolgár profilját, amelyről bővebben a Digitális Állampolgárság Programról szóló honlapon tájékozódhat: https://app.dap.gov.hu/program
Ha digitális állampolgárság felhasználói profilját aktiválja, digitális állampolgárrá válik.
A digitális állampolgárság felhasználói profilja aktiválásával az elektronikus kapcsolattartás formáját is vállalja.
Digitális állampolgárként az elektronikus azonosításhoz az eAzonosítás szolgáltatást, azaz a digitális állampolgár azonosítóját használhatja. Digitális állampolgárként jogosult a digitális állampolgár azonosítóhoz, amellyel egyszerűen hozzá tud férni a digitális tér nyújtotta szolgáltatásokhoz.
Digitális állampolgárként a személyazonosságát - jelenleg - a rendőri ellenőrzésnél igazolhatja nemzeti digitális irattárca szolgáltatás igénybevételével. Az állami foglalkoztatási szervnél történő ügyintézés során személyazonosságát elsősorban személyazonosító igazolvány, érvényes útlevél vagy a kártyaformátumú vezetői engedély használatával (bemutatásával) igazolhatja.
Digitális állampolgárként a hivatalos elérhetősége a digitális állampolgárság felhasználói profiljához tartozó ingyenes tárhely szolgáltatás. Hivatalos elérhetőségét a rendelkezési nyilvántartás tartalmazza.
Az állami foglalkoztatási szervnél történő ügyintézés során a digitális állampolgár az ügyintézéshez szükséges azonosító kódokat (például a természetes személy ügyfél (Flt. szerinti szolgáltatást kérő)[11] a TAJ számot, adóazonosító jelet, lakcímet, közérdekű munka végrehajtása vonatkozásában az elkövető személy a személyi azonosító jelet, útlevél számot) az állami foglalkoztatási szerv kérésére mobilalkalmazással előállított hiteles pdf. dokumentum formájában is megküldheti az állami foglalkoztatási szervnek.
FIGYELEM! A digitális állampolgárrá vált természetes személynek ingyenesen biztosított az elektronikus aláírás és időbélyegző szolgáltatás
Digitális állampolgárként ingyenesen igénybe veheti a Dáptv. szerinti eAláírás szolgáltatást, amellyel hitelesíteni tudja az állami foglalkoztatási szervnél történő az ügyintézéshez szükséges iratokat (például: kérelem, hatósági szerződés, elszámolólap stb). Az így hitelesített iratok teljes bizonyító erejű magánokiratoknak minősülnek.
Együttműködő szervek közötti kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségek
Az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró fővárosi és vármegyei kormányhivatalok és a járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási feladatokat ellátó szervezeti egységeinek (foglalkoztatási főosztályok vagy foglalkoztatási osztályok) hivatali kapu címeit a Hivatali Kapuval (HKP) rendelkező szervezetek naponta frissülő, XML-csatolmánya tartalmazza, amely innen tölthető le.
Az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró
- Nemzetgazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Szolgálat Főosztály HKP adatai
Hivatal rövid neve: NGMFSZF, teljes neve: Nemzetgazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Szolgálat Főosztály, KRID: 645861311
- Nemzetgazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Szabályozási Főosztály HKP adatai
Hivatal rövid neve: NGMMEROP, teljes neve: Nemzetgazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Szabályozási Főosztály, KRID: 731206395
- Nemzetgazdasági Minisztérium NFA Pénzügyi Főosztály HKP adatai
Hivatal rövid neve: PMNFA, teljes neve: Nemzetgazdasági Minisztérium NFA Pénzügyi Főosztály, KRID: 654980170
Személyre szabott ügyintézési felületen elérhető ügyleírások
A magyarorszag.hu honlapon közre tett, az állami foglalkoztatási szervnél intézhető digitális szolgáltatásokról (ügyek) szóló tájékoztatások (ügyleírások) az alábbi linkekre kattintva is elérhetők.
ÁLLÁSKERESŐKÉNT VALÓ NYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL, ELLÁTÁS IRÁNTI KÉRELEM
1.Álláskeresőként való nyilvántartásba vétel kezdeményezése
2.Álláskeresési járadék, nyugdíj előtti álláskeresési segély kérelmezése
HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY, IGAZOLÁS KÉRELMEZÉSE
3.Hatósági bizonyítvány igénylése az állami foglalkoztatási szervtől
4. PDU1 igazolás kiállítása (az álláskeresési járadék megállapításánál figyelembe vett más tagállamban teljesített időszakok.)
SZOLGÁLTATÁST KÉRŐKÉNT VALÓ NYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL
5. Szolgáltatást kérőként történő nyilvántartásba vétel kezdeményezése
KÖZÉRDEKŰ MUNKA BÜNTETÉS VÉGREHAJTÁSA
6.Közérdekű munka - Foglalkoztatói nyilvántartás ? Közérdekű munkalehetőség bejelentése a 2012. évi II. törvény (Szabs. tv.) alapján
7.Közérdekű munka foglalkoztatói nyilvántartás ? közérdekű munkalehetőség bejelentése a 2013. évi CCXL. törvény (Bv. tv.) alapján
8.Közérdekű munka - Nyilatkozat végrehajtás alatt keletkezett kizáró tényezőről
FOGLALKOZTATÁST ELŐSEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK
9.Munkaerőigény és kérelem benyújtása könnyített közvetítési szolgáltatás lefolytatásához
10.Munkaerőigény bejelentés
11.EURES TÁJÉKOZTATÁS: MUNKAVÁLLALÁS ÉS MUNKAERŐ-FELVÉTEL AZ EU-BAN
12.Munkavállalás az EU-ban ? Tájékoztatás
FOGLALKOZTATÁST ELŐSEGÍTŐ TÁMOGATÁSOK, JUTTATÁSOK
13.Álláskeresőnek nyújtható lakhatási támogatás
14.Álláskeresőnek nyújtható utazási támogatás
15.Foglalkoztatónak nyújtható utazási támogatás
16.Vállalkozóvá válást elősegítő támogatás
17.Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatások
18.Munkaerőpiaci alkalmazkodás keretében képzésben résztvevők számára nyújtható álláskeresést ösztönző juttatás
SZERVEZETEK NYILVÁNTARTÁSA
19.Foglalkoztatást elősegítő szolgáltatást nyújtó szervezetek nyilvántartásba vétele
CSOPORTOS LÉTSZÉMLEÉPÍTÉS
20.Csoportos létszámleépítés bejelentése
UKRAJNÁBÓL MENEKÜLTEK TÁMOGATÁSA
21. Ukrajnából menekültek rendszeres létfenntartási támogatása
Készült: Budapest, 2024. szeptember
Frissítve: 2024. november, 2025. október
Hivatkozások:
[1] Dáptv. 2023. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól https://njt.hu/jogszabaly/2023-103-00-00
[2] 320/2014. (XII. 13.) Korm. rendelet az állami foglalkoztatási szerv, a munkavédelmi és munkaügyi hatóság kijelöléséről, valamint e szervek hatósági és más feladatainak ellátásáról https://njt.hu/jogszabaly/2014-320-20-22
[3] Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat központi portálja https://nfsz.munka.hu/
[4] SZÜF Magyarország kormányzatának elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapja https://magyarorszag.hu/szuf_foolda
[5] Dáptv. 19. § (1) Ha nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség alapján törvény, nemzetközi szerződés, vagy az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik, elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében
a) az ügyfélként eljáró
aa) gazdálkodó szervezet,
ab) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 3. §-a szerinti szervezet,
ac) ügyész,
ad) jegyző,
ae) az ab)-ad) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint
b) az ügyfél jogi képviselője.
[6] Áht. 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról https://njt.hu/jogszabaly/2011-195-00-00
[7] Pp. 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról https://njt.hu/jogszabaly/2016-130-00-00
[8] 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről 72/A. §-72/B. § https://njt.hu/jogszabaly/2024-322-20-22.11#CI
[9] Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
[10] Ákr. 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról https://njt.hu/jogszabaly/2016-150-00-00
[11] 100/2021. (II. 27.) Korm. rendelet a foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról és támogatásokról https://njt.hu/jogszabaly/2021-100-20-22