Munkaerőpiaci információk nyújtása szolgáltatást kérőknek

NYOMTATÁS
BETŰMÉRET

Mit jelent a szolgáltatást kérőknek nyújtott munkaerőpiaci információnyújtás?

Az állami foglalkoztatási szerv részéről nyújtott olyan szolgáltatás, mely tájékoztatást nyújt a helyben, vagy a térségben elérhető foglalkoztatási lehetőségekről, elősegíti az elhelyezkedést, önfoglalkoztatást (vállalkozóvá válást), információt nyújt a térségben elérhető tanulási lehetőségekről, a régió, a megye, valamint a kistérség munkaerőpiaci helyzetéről, a munkaerő-kereslet és -kínálat helyi jellemzőiről, az öntájékozódási lehetőségekről, a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról és szolgáltatásokról, a helyileg elérhető munkaerőpiaci programokról.

Mi a tájékoztatás célja?

  • A munkaerőpiaci információnyújtás célja, hogy a szolgáltatást kérő teljes körűen, vagy igényeinek megfelelően kapjon tájékoztatást az alábbiakról:
  • az állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási osztályai nyilvántartásba vételi feltételeiről, folyamatáról;
  • az álláskeresési ellátások igénylésének módjáról, ügymenetéről (álláskeresési járadék, nyugdíj előtti álláskeresési segély, utazási költségtérítés);
  • az álláskereső jogairól és kötelezettségeiről;
  • regisztrált (nyilvántartott) álláskeresőként igényelhető foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, megyei és uniós munkaerőpiaci programokról;
  • szolgáltatást kérőként igénybe vehető foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról,
  • az adott területre aktuálisan jellemző munkaerőpiaci kereslet és kínálat jellemzőiről; 
  • a megyében, kistérségben elérhető képzési lehetőségekről;
  • az öninformálódást és álláskeresést segítő honlapokról (pl. nfsz.munka.hu; VMP; KarrierM);
  • a térségben jellemző foglalkoztatási formákról, jogviszonyokról, az egyszerűsített foglalkoztatás jellemzőiről.

Ki veheti igénybe a szolgáltatást?

A szolgáltatás minden érdeklődő számára nyílt és elérhető.

Kinek ajánlott különösen a szolgáltatás?

  • aki először szembesül a munkanélküliséggel;
  • akinek hosszabb idő után szűnt meg a munkaviszonya;
  • aki csoportos létszámleépítéssel érintett;
  • aki nincs tisztában azzal, hogy továbblépéséhez milyen segítséget tud igénybe venni az illetékes járási (fővárosi, kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályán;
  • akik munkahelyet, pályát szeretnének váltani.

Hogyan veheti igénybe a szolgáltatást?

  • személyesen az illetékes járási (fővárosi, kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályán, vagy
  • elektronikusan (telefonon, e-mailben), vagy
  • online.

Milyen formában veheti igénybe a szolgáltatást?

  • Egyénileg,
  • csoportos tájékoztatók, illetve
  • rendezvényhez kötött, a rendezvény (pl. Állásbörze) keretében nyújtott tájékoztatásként.

Hol veheti igénybe és hol érdeklődhet a szolgáltatásról?

Az illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási osztályain. Az elérhetőségekről itt tájékozódhat.

TOVÁBBI RÉSZLETEK ERRŐL:

Munkaerőpiac

Megosztás:

Kapcsolódó tartalmak