Mit jelent a szolgáltatást kérőknek nyújtott munkaerőpiaci információnyújtás?
Az állami foglalkoztatási szerv részéről nyújtott olyan szolgáltatás, mely tájékoztatást nyújt a helyben, vagy a térségben elérhető foglalkoztatási lehetőségekről, elősegíti az elhelyezkedést, önfoglalkoztatást (vállalkozóvá válást), információt nyújt a térségben elérhető tanulási lehetőségekről, a régió, a megye, valamint a kistérség munkaerőpiaci helyzetéről, a munkaerő-kereslet és -kínálat helyi jellemzőiről, az öntájékozódási lehetőségekről, a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról és szolgáltatásokról, a helyileg elérhető munkaerőpiaci programokról.
Mi a tájékoztatás célja?
- A munkaerőpiaci információnyújtás célja, hogy a szolgáltatást kérő teljes körűen, vagy igényeinek megfelelően kapjon tájékoztatást az alábbiakról:
- az állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási osztályai nyilvántartásba vételi feltételeiről, folyamatáról;
- az álláskeresési ellátások igénylésének módjáról, ügymenetéről (álláskeresési járadék, nyugdíj előtti álláskeresési segély, utazási költségtérítés);
- az álláskereső jogairól és kötelezettségeiről;
- regisztrált (nyilvántartott) álláskeresőként igényelhető foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, megyei és uniós munkaerőpiaci programokról;
- szolgáltatást kérőként igénybe vehető foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásokról,
- az adott területre aktuálisan jellemző munkaerőpiaci kereslet és kínálat jellemzőiről;
- a megyében, kistérségben elérhető képzési lehetőségekről;
- az öninformálódást és álláskeresést segítő honlapokról (pl. nfsz.munka.hu; VMP; KarrierM);
- a térségben jellemző foglalkoztatási formákról, jogviszonyokról, az egyszerűsített foglalkoztatás jellemzőiről.
Ki veheti igénybe a szolgáltatást?
A szolgáltatás minden érdeklődő számára nyílt és elérhető.
Kinek ajánlott különösen a szolgáltatás?
- aki először szembesül a munkanélküliséggel;
- akinek hosszabb idő után szűnt meg a munkaviszonya;
- aki csoportos létszámleépítéssel érintett;
- aki nincs tisztában azzal, hogy továbblépéséhez milyen segítséget tud igénybe venni az illetékes járási (fővárosi, kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályán;
- akik munkahelyet, pályát szeretnének váltani.
Hogyan veheti igénybe a szolgáltatást?
- személyesen az illetékes járási (fővárosi, kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályán, vagy
- elektronikusan (telefonon, e-mailben), vagy
- online.
Milyen formában veheti igénybe a szolgáltatást?
- Egyénileg,
- csoportos tájékoztatók, illetve
- rendezvényhez kötött, a rendezvény (pl. Állásbörze) keretében nyújtott tájékoztatásként.
Hol veheti igénybe és hol érdeklődhet a szolgáltatásról?
Az illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalok foglalkoztatási osztályain. Az elérhetőségekről itt tájékozódhat.