TÁJÉKOZTATÓ álláskeresőknek az AVDH szolgáltatás megszűnéséről és a FEDOR szolgáltatás bevezetéséről

  • Kezdőlap
  • TÁJÉKOZTATÓ álláskeresőknek az AVDH szolgáltatás megszűnéséről és a FEDOR szolgáltatás bevezetéséről
NYOMTATÁS
BETŰMÉRET

TÁJÉKOZTATÓ
álláskeresőknek az AVDH szolgáltatás megszűnéséről és a FEDOR szolgáltatás bevezetéséről
Az AVDH szolgáltatás kivezetése miatt 2025. november 1. napjától az alábbiak szerint szükséges eljárni az elektronikus ügyintézést vállaló természetes személy ügyfeleknek.

AVDH SZOLGÁLTATÁS 2025. OKTÓBER 31. NAPJÁVAL MEGSZŰNIK
Az általános célú elektronikus kéreleműrlap (ePapír) szolgáltatásba integrált azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. október 31. napjával megszűnik.

FEDOR SZOLGÁLTATÁS
2025. november 1. napjától az ePapírba integráltan egy új, a felhasználó dokumentumhoz rendelése (FEDOR) szolgáltatás kerül bevezetésre. Az ePapír FEDOR-ral hiteles dokumentumot állíthat elő, de az nem lesz teljes bizonyító erejű magánokirat. 

FOLYAMATBAN LÉVŐ ÜGYBEN AZ ALÁBBIAK SZERINT JÁRJON EL
Ha 2025. november 1. napját megelőzően indult - folyamatban lévő - ügyben, például hiánypótlásra felhívás keretében szükséges okiratot benyújtani, vagy munkaerőpiaci program keretében természetes személyeknek adott, támogatások (lakhatási, utazási, vagy képzési ÁÖJ) esetében elszámolólapot szükséges benyújtani, de még nem rendelkezik saját elektronikus aláírással és időbélyegzővel, ez esetben ? a saját elektronikus aláírás és időbélyegző beszerzéséig - az ePapír FEDOR-ral is beküldheti a másolt elektronikus iratot a foglalkoztatási osztálynak.

KÉRELEMRE INDULÓ ÚJ ÜGYBEN AZ ALÁBBIAK SZERINT JÁRJON EL
2025. november 1. napjától új ügy indításakor az ePapír FEDOR-ral hitelesített okiratot a foglalkoztatási osztály az ügy intézése során főszabály szerint nem fogadja el. Hiánypótlásra felhívás keretében arra fogja kérni, hogy a dokumentumot vagy az ingyenesen igénybe vehető Dáptv. szerinti eAláírással, vagy az eSzig eAláírással, vagy bizalmi szolgáltatóktól beszerezhető tanúsítványokkal (elektronikus aláírás, időbélyegző) írja alá, 
A fenti szabály alól kivételt képezhetnek olyan iratok mint például a foglalkoztató által elektronikus irat formájában kiállított Foglalkoztatási igazolás, amit a foglalkoztató elektronikus aláírásával már hitelesített és ezt küldi be az ügyfél az ePapírral.

DÁP REGISZTRÁCIÓ - EALÁÍRÁS
Ha saját Dáptv. szerinti eAláírással még nem rendelkezik, akkor azt a DÁP mobilalkalmazás letöltésével és egyszerű regisztrációval könnyedén ingyenesen beszerezheti: https://app.dap.gov.hu/
A digitális állampolgár profil és a Dáptv. szerinti eAláírás regisztrációt a kormányablakokban (KAB) is intézheti. A gyors ügyintézés érdekében foglaljon időpontot a KIA Központi Időpontfoglaló Alkalmazás szolgáltatással. Az ügykörök közül válassza a Digitális Állampolgárság Program regisztrációt: https://idopontfoglalo.kh.gov.hu/bejelentkezes

BIZALMI SZOLGÁLTATÓK ? BIZALMI SZOLGÁLTATÁSOK
A bizalmi szolgáltatóktól és a beszerezhető tanúsítványokról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hatósági nyilvántartást vezet, ami itt érhető el: https://nmhh.hu/szakmai-erdekeltek/elektronikus-szolgaltatas.
Az elektronikus ügyintézéshez a megfelelő ? minősített ? elektronikus aláírás és időbélyeg szolgáltatás beszerzését javasoljuk.
Elektronikus magánokiratok létrehozásához legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel, a teljes bizonyító erejű elektronikus okirat létrehozásához minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel szükséges rendelkezni,

ESZIG EALÁÍRÁS
2024. szeptember 1. napjától eSZIG eAláírás nem igényelhető. 
A 2024. szeptember 1. napját megelőzően kiadott elektronikus személyazonosító igazolványhoz nyújtott elektronikus aláírási (eSzig eAláírás) szolgáltatás tanúsítvány az érvényességi idejének végéig ? ide nem értve a tulajdonos általi visszavonás eseteit ? elektronikus ügyintézés során felhasználható. Az eSzig eAláírással minősített elektronikus aláírás hozható létre. Forrás: https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok
IRAT HITELESSÉGE, ALÁÍRÁS ÉRVÉNYESSÉGE
A foglalkoztatási osztály az elektronikus irat hitelességét és az elektronikus aláírás, időbélyegző érvényességét a Kormányzati Elektronikus Aláírás-ellenőrzési szolgáltatással (KEAESZ) ellenőrzi (https://magyarorszag.hu/keaesz). 
Ha az irat nem hiteles, a tanúsítványok nem érvényesek, az iratot a foglalkoztatási osztály nem fogadja el.
ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS
Ha a foglalkoztatási osztálynál elektronikus úton szeretne ügyet kezdeményezni:
1. akkor használja az Elektronikus ügyintézés (kereső tevékenység bejelentése) alkalmazást, amelyhez elektronikus levélcím szükséges: https://eugyintezes.munka.hu/
2. az ePapírral csak olyan iratot csatolhat és küldhet be a foglalkoztatási osztálynak, amelyet előtte saját elektronikus aláírással és időbélyegzővel látott el.
A KAB-okban is benyújthatja az álláskeresőként való nyilvántartásba vételi, vagy álláskeresési ellátás megállapítása iránti kérelmet az aláírás-minta alapú dokumentumhitelesítés (AMAHIT) szolgáltatással hitelesítve, ehhez a saját kezű aláírás mintáját regisztrálni szükséges a KAB-nál történő személyes ügyintézéskor. 

MÁSOLT IRAT
Ha papír alapú iratról (például iskolai bizonyítvány, szakképzettséget igazoló okirat stb) készít (például szkennelt) másolatot, akkor az iratmásolaton nyilatkozni szükséges, hogy az "Eredetivel mindenben megegyezik.", ezt követően saját elektronikus aláírásával és időbélyegzővel lássa el az elektronikus iratot és küldje be az ePapírral. 

SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS
Egyéb esetben ? ha elektronikus úton nem tud eljárni, akkor - ügyét személyesen, a foglalkoztatási osztálynál történő személyes megjelenés keretében intézheti.

Budapest, 2025. október

TOVÁBBI RÉSZLETEK ERRŐL:

Megosztás:

Kapcsolódó tartalmak