Az elektronikus ügyintézésről - természetes személyek részére

NYOMTATÁS
BETŰMÉRET

Az álláskereső  köteles az illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályával együttműködni, melynek személyesen vagy meghatározott esetekben (kapcsolat felvételkor) elektronikusan, ügyfélkapun keresztül tehet eleget. Felhívjuk a figyelmét, amennyiben az együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a járási hivatal foglalkoztatási osztálya felszólítás nélkül törli az álláskeresők nyilvántartásából.

Az együttműködési kötelezettség keretében az álláskereső köteles:

  • a nyilvántartásba vevő járási hivatalban személyesen vagy e-ügyintézési törvényben foglaltak szerin, az előírt időpontban, de legalább háromhavonta jelentkezni,
  • az álláskeresését és elhelyezkedését befolyásoló körülményeiben bekövetkezett változást annak bekövetkeztétől számított tizenöt napon belül bejelenteni,
  • maga is aktívan munkahelyet keresni,
  • az állami foglalkoztatási szerv által felajánlott munkaerőpiaci szolgáltatást, valamint az állami foglalkoztatási szerv által támogatott képzési lehetőséget elfogadni, illetőleg igénybe venni,
  • a megfelelő munkahelyhez jutást elősegítő munkaerőpiaci programban részt venni, és
  • a megfelelő munkahelyre szóló állásajánlatot elfogadni.

Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt ügyét - a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben (Dáptv.) meghatározott módon - elektronikusan intézze.

Természetes személy (akárcsak a gazdálkodó szervezet) ügyfél a rendelkezési nyilvántartásban jogosult megadni olyan hivatalos elérhetőséget, amely tekintetében vállalja a Dáptv. szerinti követelmények (kézbesítésre, hivatalos elérhetőségre vonatkozó szabályok) teljesítését. A rendelkezési nyilvántartás publikus felülete a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ linkről érhető el.

Az ügyfél a járási hivatal foglalkoztatási osztályán tett nyilatkozatában vállalhatja a személyes együttműködés helyett az elektronikus kapcsolattartás keretében történő együttműködést.

Természetes személyek az alábbi ügyeiket intézhetik elektronikusan a foglalkoztatási szervvel:

 

Ügyfélkapun keresztül, az e-Papír szolgáltatás segítségével

Az ügyfélkapuval rendelkező ügyfél az e-Papír szolgáltatás használatával, ügyfélkapus azonosítással

  • elindíthatja nyilvántartásba vételét (regisztráció álláskeresőként és adatfelvételi lap). A nyilvántartási kérelem nyomtatványt letöltve, a kitöltését követően a https://e-papir.gov.hu szolgáltatáson keresztül (AVDH hitelesítéssel aláírva) csatoltan küldheti meg az illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályára. A kérelem nyomtatvány elérhetősége: https://nfsz.munka.hu/cikk/76/Tajekoztato_az_allaskeresokent_torteno_nyilvantartasba_vetelrol.
  • tájékoztathatja a foglalkoztatási osztályt az adataiban és körülményeiben bekövetkező változásról, a változást követően haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül.

Mindemellett az ügyfélkapuval rendelkező ügyfél az e-Papír szolgáltatás használatával a foglalkoztatási osztályhoz előterjesztheti

  • az álláskeresési ellátás (álláskeresési járadék, nyugdíj előtti álláskeresési segély), költségtérítés, továbbá az állami foglalkoztatási szerv által felajánlott foglalkoztatást elősegítő szolgáltatásban történő részvétel ideje alatt álláskeresést ösztönző juttatás iránti kérelmét,
  • az állami foglalkoztatási szerv által meghirdetett munkaerőpiaci program keretében nyújtható foglalkoztatást elősegítő támogatás iránti kérelmét,
  • az Flt. és további más jogszabályok szerinti esetekben hatósági bizonyítvány iránti igényét,
  • az álláskeresői nyilvántartás szünetelésére, megszüntetésére (nyilvántartásból törlését), az álláskeresési ellátás szünetelésére, megszüntetésére vonatkozó kérelmét,
  • az álláskeresői nyilvántartásból, vagy a nemzetiséghez való tartozásról szóló nyilatkozat alapján bejelentett nemzetiségre vonatkozó adat törlésre vonatkozó nyilatkozatát.

A benyújtandó dokumentumokat nem szükséges kinyomtatnia, kézzel kitöltenie és aláírnia, hanem géppel kitöltve, majd ADVH hitelesítéssel (HITELESÍTÉS gombra kattintással) kell elküldenie. Az illetékességről a következő linken tájékozódhat: https://illetekes.munka.hu

A TÉMACSOPORT mezőt nem szükséges kitöltenie (automatikusan töltődik). Az ÜGYTIPUS-nál a foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatás és egyéb állami foglalkoztatási feladatok-at, a CÍMZETT-nél az ügyben eljáró szervezetet (illetékes járási hivatalt) kell kiválasztani. A LEVÉL TÁRGYA mezőben szíveskedjen megadni, milyen ügyben fordul hozzánk. HIVATKOZÁSI SZÁM (HIVATALI)-ként, amennyiben hiánypótlás küldése történik, abban az esetben a hivatal által adott iktatószámot kell feltüntetni, így az adott járási hivatal szervezeti egysége könnyebben beazonosítható. A LEVÉL SZÖVEGE mezőben célszerű megadni a lakó vagy tartózkodási helyét is.

Ügyfélkapu létrehozásával kapcsolatosan részletes tájékoztatást a www.magyarorszag.hu oldalon kaphat. Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti személyesen a regisztrációs szervnél, vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználói nevét és elektronikus levélcímét (e-mail cím), mivel erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások az itt kapott felhasználói névvel és jelszóval vehetők igénybe.

 

Ügyfélkapu nélkül, az Elektronikus ügyintézés alkalmazással

Az ügyfélkapuval nem rendelkező álláskereső az Elektronikus ügyintézés alkalmazás (https://eugyintezes.munka.hu/) használatával (elektronikus levélcímmel) is intézheti egyes ügyeit. Az országosan, mindenki számára hozzáférhető programba történő bejelentkezéshez szükséges az Ön TAJ száma és születési dátuma. Az elektronikus ügyintézés indítása a Tudomásul veszem gombra történő kattintással lehetséges. Az első bejelentkezést követően meg kell adnia az alábbi adatokat is: név, lakcím, - amennyiben van- tartózkodási hely, e-mail cím. Az első belépés alkalmával személyes adatainak biztonsága érdekében szükséges a megadott e-mail címet megerősítenie. Az e-mail cím megadása után a rendszer küld egy 8 számjegyből álló kódot a begépelt e-mail címre. A 8 jegyű kód, valamint a csillaggal jelölt kötelezően kitöltendő személyes adatok beírásával tud bejelentkezni. Az e-mailben történő kapcsolattartás csak akkor lehetséges, ha az ügyfél írásbeli nyilatkozatot tesz és ezzel egyidejűleg megadja a kapcsolattartáshoz szükséges e-mail címét, továbbá már rendelkezik a foglalkoztatási szervtől kapott, 8 számjegyű azonosító kóddal. Az ügyfelek a nyilvántartásba vételkor, illetve a nyilvántartás időtartama alatt bármikor nyilatkozhatnak az e-mailben történő kapcsolattartás vállalásáról. Az e-mailben történő kapcsolattartásra tett nyilatkozat a nyilvántartási idő alatt bármikor megváltoztatható.

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény az elektronikus levélben (e-mailben) történő kapcsolattartásra az alábbi esetekben biztosít lehetőséget:

  • nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • álláskeresési járadék iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • NYES iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • bejelentés a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények és körülmények megváltozásáról,
  • jelentkezési kötelezettség teljesítése.

A kiválasztott ügynek megfelelő gomb megnyomása után válasz e-mailt kap a megjelölt lakcíme szerinti illetékes járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztályától, melyben tájékoztatják az előzetes adatbejelentés tudomásul vételéről, valamint feltüntetésre kerül az érkeztető szám, melyre hivatkozva a későbbiekben tájékoztatást kérhet. Erre az érkeztető számra a továbbiakban még szüksége lehet. Az illetékes járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztály munkatársa az e-mail beérkezését követő munkanapon a megadott e-mail címen felveszi Önnel a kapcsolatot és értesíti a további teendőiről.

  1. Álláskeresőként történő nyilvántartásba vételi szándékának, valamint álláskeresési ellátás iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése: Amennyiben ön álláskeresőként nyilvántartásba kívánja vetetni magát, illetve álláskeresési ellátás iránti kérelmet kíván benyújtani, szándékát jelezheti az internetes felületen. Lehetősége van egy kérelembenyújtást segítő alkalmazás igénybevételére is. A nyilvántartásba vételi szándékot a szokásos módon kell jelezni az eugyintezes.munka.hu oldalon. Az illetékes foglalkoztatási osztály e-mailben igazolja vissza a szándékbejelentés fogadását, továbbá tájékoztatja arról, hogy a nyilvántartásba vételi és álláskeresési ellátás megállapítása iránti kérelmet a nyilvantartas.nfszkerelem.hu oldalon szükséges benyújtani. Az illetékes foglalkoztatási osztálytól kapott e-mailben található érkeztető számmal, továbbá a születési dátumából képzett kóddal tud belépni. A kérelmet ki kell tölteni, ezt követően az ebből generált pdf kiterjesztésű dokumentumot le kell tölteni saját számítógépére. A mentést követően a járadék megállapításához szükséges dokumentumokat kell feltölteni. A munkáltatótól kapott dokumentumokat lefotózva vagy szkenelve szükséges a saját számítógépére menteni, majd az űrlapon leírtak szerint onnan csatolni a kérelemhez. Az így kitöltött kérelmet a beküldés gombbal kell elküldeni az illetékes foglalkoztatási osztálynak.
  1. Adataiban bekövetkezett változás bejelentése: Amennyiben e-mail címe, telefonszáma, bankszámlaszáma változott meg, a rendszerbe történő belépés után az Adatváltozásra vonatkozó bejelentés gombra kattintva teheti meg bejelentését. A járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya küld egy válasz e-mailt, melyben a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya tájékoztatja, hogy bejelentését elfogadta a levélben megjelöl napon és a megfelelő intézkedést megteszi. Ha a változás bejelentéshez dokumentum beküldést/bemutatást kér a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya és erre határidőt szab ki, akkor azt a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya számára el kell juttatnia/be kell mutatnia. Amennyiben a kért dokumentumokat a megadott határidőig nem mutatja be, bejelentését a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya tárgytalannak tekinti. Amennyiben viselt nevében, állandó lakcímében illetve tartózkodási helyében, vagy iskolai végzettségében, szakképzettségében történt változás, úgy személyesen kell felkeresnie az Önt nyilvántartó járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztályát. Ezen adatváltozások bejelentésére elektronikus úton nincs lehetőség. A személyes jelentkezéskor magával kell vinnie a változást tartalmazó okiratot: névváltozás esetén az új személyi igazolványt, lakcímváltozás esetén a lakcímkártyát, új iskolai végzettség esetén pedig az azt igazoló dokumentumot (oklevelet, bizonyítványt).
  1. Körülményeiben bekövetkezett változás bejelentése: A Körülményeire vonatkozó bejelentés menüpont kiválasztása után a rendszer felajánl egy legördíthető listát, melyből kiválasztható a bekövetkezett körülmény. Ezek az alábbiak lehetnek: 
  1. nem kíván együttműködni, kéri az álláskeresők nyilvántartásából való törlését,
  2. nappali tagozatos hallgató lett,
  3. öregségi nyugdíjra szerzett jogosultságot,
  4. rehabilitációs ellátásban részesül,
  5. rokkantsági ellátásban részesül,
  6. nem tekinthető aktív munkahelykeresőnek (nem képes és kész munkába állni egy olyan munkahelyen, ahol a heti munkaidő a 16 órát eléri),
  7. egészségi állapotában tartós rosszabbodás következett be,
  8. csecsemőgondozási díjban részesül,
  9. gyermekgondozási díjban részesül,
  10. gyermekgondozást segítő ellátásban részesül,
  11. gyermeknevelési támogatásban részesül,
  12. letartóztatásban van, szabadságvesztés vagy elzárás büntetését tölti,
  13. olyan képzési lehetőséget fogad el, amely során a minimálbér összegét elérő rendszeres támogatásban részesül,
  14. önkéntes tartalékos katonai szolgálat keretében tényleges szolgálatot teljesít,
  15. rövid időtartamú, legfeljebb 120 napig tartó kereső tevékenységet folytat.

A bejelentésre a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya küld egy válasz e-mailt, melyben a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya tájékoztatja, hogy bejelentését elfogadta a levélben megjelölt napon és a megfelelő intézkedést megteszi. Ha a változás bejelentéshez dokumentum beküldést/bemutatást kér a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya és erre határidőt szab ki, akkor azt a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya számára el kell juttatnia/be kell mutatnia. Amennyiben a válaszlevél adatbekérést tartalmaz és arra a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya 15 nap elteltével nem kap választ, akkor a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya mulasztásnak fogja tekinteni és nem indul meg az ügyintézés, ami esetleg szankciót vonhat maga után.

  1. Keresőtevékenység bejelentése: A keresőtevékenység létesítését a létesítéstől számított 15 napon belül tudja bejelenteni a Kereső tevékenység bejelentése gomb megnyomásával. (Külföldi munkáltatónál történő elhelyezkedés esetén irányítószámként a 9999 beírásával és a lenyíló ablakból egy tetszőleges közterület kiválasztásával tehető meg.) Amennyiben álláskeresési járadékban részesül, kérelmezheti a fennmaradó összeg 80%-nak kifizetését. Ebben az esetben meg kell jelölnie az egyösszegű kifizetésigényét a felhasználói felületen. A járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya válasz e-mailben tájékoztatja a bejelentésének elfogadásáról és a megfelelő intézkedés megtételéről a levélben megjelölt napon. Ha a bejelentéshez dokumentum beküldést/bemutatást kér a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya és erre határidőt szab ki, akkor azt a járási hivatal, foglalkoztatási feladatokat ellátó osztály számára el kell juttatnia/be kell mutatnia. A kereső tevékenység bejelentésének, továbbra sem feltétele az elektronikus együttműködési megállapodás aláírása. Amennyiben a kért dokumentumokat a megadott határidőig nem mutatja be az álláskereső, bejelentését a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya tárgytalannak tekinti. Rövid időtartamú, legfeljebb 120 napig tartó kereső tevékenység folytatásának bejelentése esetén a bejelentés megtétele a munkaviszony létesítését megelőzően szükséges, a munkavégzés idejére történő álláskeresőként történő nyilvántartás, illetve álláskereső ellátás szüneteltetése miatt.
  1. Jelentkezési kötelezettség teljesítése: FIGYELEM! A járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya által megadott időpontban vagy az azt megelőző 5 napon belül van lehetőség a jelentkezési kötelezettségnek eleget tenni a Jelentkezési kötelezettségteljesítése gomb megnyomásával. Az internetes felületen történő jelentkezés esetén a következő jelentkezés dátumát egy válaszlevélben küldi meg a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya, amelyben jelzi, hogy a jelentkezés elfogadásra került. A járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya által adott időponttól eltérő új időpontban csak akkor van lehetősége jelentkezési kötelezettségének eleget tenni, ha egy új időpontot kér a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztályától az Új jelentkezési időpont kérése gomb megnyomásával, a megadott időpontot megelőzően. Új időpontot csak a már megadott időpont előtt kérhet. Abban az esetben, ha jelentkezési kötelezettségének nem tesz eleget és nem tudja igazolni/dokumentálni a késedelmes jelentkezés okát, a járási hivatal foglalkoztatási feladatokat ellátó osztálya felszólítás nélkül törli az álláskeresők nyilvántartásából, amely az ellátás megszüntetését is maga után vonhatja, ha ellátást folyósítanak az Ön részére.

 

E-mailen

Kivételes esetben a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályával e-mailen is tarthat kapcsolatot. A nógrádi járási hivatalok foglalkoztatási osztályainak elektronikus levélcímei:

Salgótarjáni Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.salgotarjan@nograd.gov.hu

Balassagyarmati Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.balassagyarmat@nograd.gov.hu

Bátonyterenyei Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.batonyterenye@nograd.gov.hu

Pásztói Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.paszto@nograd.gov.hu

Rétsági Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.retsag@nograd.gov.hu

Szécsényi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály - 

foglalkoztatas.szecseny@nograd.gov.hu

Az állami foglalkoztatási szerv egyéb e-mail címére érkező levelek nem kerülnek továbbításra az illetékes járási hivatalok foglalkoztatási osztályaira, mivel az egyértelmű azonosításuk nem lehetséges, és így a határidők betartása nem biztosított.

Az első jelentkezés alkalmával - ellátás iránti, vagy nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándék jelzése esetén - a járási (fővárosi kerületi) hivatal nyilatkozat nélkül is fogadja az e-mailt.

TOVÁBBI RÉSZLETEK ERRŐL:

Megosztás:

Kapcsolódó tartalmak