Elektronikus ügyintézés
Gyors, hatékony megoldások, ügyleírások
- Kezdőlap
- Elektronikus ügyintézés
- Hatósági bizonyítvány igénylése az állami foglalkoztatási szervtől
Elektronikus ügyintézéshez hasznos linkek
Hatósági bizonyítvány igénylése az állami foglalkoztatási szervtől
A hatósági bizonyítványt a járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztálya állítja ki.
Hatósági nyilvántartásban szereplő tény, adat igazolására az ügyfél hatósági bizonyítványt igényelhet az állami foglalkoztatási szervtől.
Eljárásra jogosultak/kötelezettek köre
Állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatal (foglalkoztatási osztály) által nyilvántartásba vett álláskereső (ügyfél).
Mit kell tennie?
Az ügyfélnek kérelmeznie kell a hatósági bizonyítvány kiállítását a foglalkoztatási osztálynál.
Kötelezettségmulasztás
-
Határidők
Az ügyfél kérelmére a foglalkoztatási osztály a hatósági bizonyítványt - ha a kérelem a jogszabályokban foglaltaknak megfelel - a kérelem benyújtásától számított 8 napon belül állítja ki.
Benyújtandó dokumentumok
Kötelezően benyújtandó dokumentum nincs. Az ügyintézést formanyomtatvánnyal segíti a foglalkoztatási osztály.
Fizetési kötelezettség
-
Eljáró szerv
A hatósági bizonyítványt a járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztálya állítja ki.
Felettes szerv/jogorvoslat
-
Egyéb információ
A kérelem szóban (személyesen a foglalkoztatási osztálynál) vagy írásban (elektronikus úton az e-Papír szolgáltatás használatával) is előterjeszthető.
Kapcsolódó nyomtatványok
A "Hatósági bizonyítvány, igazolás kiállítása iránti kérelem" formanyomtatvány ide kattintva (a Kapcsolódó tartalmak között) tölthető le.
Egyéb alkalmazások
e-Papír szolgáltatás; https://ugyfelkapu.gov.hu/; https://tarhely.gov.hu/; https://rendelkezes.gov.hu/
Vonatkozó jogszabályok
Fogalmak
Élethelyzet
hatósági bizonyítvány igénylése adat igazolására
Nyelv
magyar
Tárgyszavak
hatósági bizonyítvány, álláskereső, foglalkoztatási osztály, tény, adat igazolása
Vissza a kereséshez